Duurzame klantenwerving strategie bedacht en opgezet voor Onlinekaasbezorgd.nl
Hielke de Jong benaderde conn3cted met de vraag. Ik heb een webshop en wil meer klanten.
Oke, top! Laten we afspreken. Ben benieuwd naar je verhaal en wat je behoefte is.
Vanuit het gesprek kwam al snel naar boven dat Onlinekaasbezorgd onderdeel is van De Jong’s kaas. Al bijna 50 jaar een begrip op de markt in Apeldoorn en omgeving als het om kaas gaat.
Nou super! Dit moet de basis zijn in de campagne wat we gaan opmaken. Mensen kennen jullie al van jullie kwaliteit, passie voor het vak en goede service op de markt fysiek. Laten we dat verhaal ook online gaan vertellen.
Maar, dan wel met een andere insteek. Namelijk dat ze nu ook gemakkelijk online kaas kunnen bestellen.
En… hoe krijg je dan meer klanten? Nou door iets weg te geven en een authentiek verhaal te vertellen. Zodoende hebben we bedacht om bij alle bestellingen een gratis proefpakket mee te geven.
Daarnaast is ook het doel om meer terugkerende klanten te genereren. Dat kan heel goed met kaas uiteraard. Omdat dit een product is waar een klant een keuze maakt o.b.v. gevoel, smaak en service.
En… de strategie heeft goed uitgepakt! In 1 maand tijd, tegen €466,95 advertentiekosten zijn er 103 bestellingen geplaatst. Op naar meer samen!